Just nu i M3-nätverket
Jump to content

hur reparerar man windows 98

slizen

Recommended Posts

Du öppnar Kör på Startmenyn och skriver Scandisk. Klicka sedan på Standard eller Fullständig. Klicka sedan på Starta.

Kolla så det är i bockat att datorn ska Korrigera fel automatiskt.

Gorde sånt nyss men det hjälpte inte ..

asså det är en dll fil som e borta o jag har prövat o ladda ner den från www.dll-files.com .. men det blir inte till hjälps ändå ..

Guest idgadmin

Om du är säker på vilken dll fil som fattas, så se till att du lagt den i rätt mapp. Är den i fel mapp löser sig inte problemet.

Man kan även göra en "reparations installation" av windows 98 genom att starta install filen från win98 cd skivan. Då bevaras allting på hårddisken och du behöver inte installera om något annat.

Asså när jag ska ladda ner COMDLG32.DLL .. så ska man ju trycka på spara eller hur? .. då gör ja det men å kommer det inte öpp en sån där ruta där man ska välja vart filen ska hamna i .. då trycker jag på öppna eftersom det inte går o spara .. sen när den e klar med laddningen så står det så här: Det gick inte och hitta DLL-filen C:\windows\system\COMDLG32.DLL

• 3 weeks later...
Guest idgadmin

I vilken mapp ska jag lägga min Dll Fil som jag har laddat nerifårn www.dll-files.com

det var d3d8.dll filen som fattades och nu har jag laddat den filen, och i vilken mapp ska jag lägga den i ?.

Jag har Windows 98

Gör en sökning med "Systemfilsgranskaren". Start->Kör skriv sfc och klicka på Ok.

---------------------------------

"Laga Trasiga Fönster"

Guest idgadmin

Jag gör det men det står att all e bra a så,

men när jag har laddar ner dll filen och ska spela en spel står det såhär

Filen d3d8.dll är länkad till export, ddraw.dll:Ddentry12, som inte finns

det blir hela tidne så vart än jag lägger den filen ? :S

jag blir galen

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...