Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hd utrymmet är försvunnet!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hejsan. Jag har ett problem med min dator. Jag har partitionerat upp min 120 gb hd i två delar en på 108 gb och den andra på 6,22 gb. Mitt problem är nu att när jag går in i den här datorn och kollar hur mkt ledigt utrymme min 6,22 gb hd har så visar den att jag har 408 mb kvar. Dock är det så här att när jag markerar alla mappar på den disken och väljer egenskaper (för att se hur mkt som finns i mapparna) får jag svarat att endast 3,29 gb utnyttjas. Med andra ord så är liksom nästan 3 gb som bortflugna! Någon som har någon aning om vad felet kan ligga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

om du har windows på den så har win reserverat en del... har du kollat i dolda mappar?

/Jajke

Somliga har det, andra inte...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jodå jag har kollat det. Har dock kommit på att det troligen var min växlingsfil som spökade. flyttade den till min andra partition som har mer minne och vipps så hade jag mera som jag trodde innan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Man går in via kontrollpanelen / system / avancerat / prestanda / inställningar.

 

när du kommer in till prestandaalternativ väljer du fliken avancerat och där finner du virtuellt minne /ändra.

 

där valde jag att flytta större delen av mitt virtuella minne till d:.

 

hoppas ni förstår.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...