Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vektorgrafik


doodlemannen

Rekommendera Poster

doodlemannen

Finns det något riktigt bra proffesionellt program som behandlar vektorgrafik lika bra som macromedia flash?

 

Illustrator är bra, men det är något drygt att använda, som kreatör.

 

Flash lyckas på något underbart sätt behandla vektorgrafik nästan som pixelgrafik, man kan med frihet rita och fylla och skugga utan att programmet käftar emot.

 

Synd bara att flash inte lämpar sig för trycksaker ;)

 

Någon som har något trevligt tips?

 

[inlägget ändrat 2001-06-15 15:41:59 av doodlemannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen någon till som också tycker att Illustrator är drygt! =D

 

..ingen jag känner vill hålla med om det dock och skapar som galningar med det...

 

Adobe Livemotion är juh en Flashklon med mindre script ocn anim-möjligheter (ser lite ut som AE) - prövat det? Inte för att jag har någon aning om det står sig för enklare trycksaker, men ändå. Annars är det väl Corel Draw som gäller?

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Silverek

Vad sägs om Freehand (som jag tycker är mycket bättre än Illustrator)!? Nya v.10 har en bra integration av Flash i sig. Och saken blir ju inte sämre av att Macromedia tillverkar även Freehand. Det finns en demoversion att hämta på deras hemsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

doodlemannen

Mmm. Har testat dom tidigare versionerna, men har inte varit riktigt nöjd. Den stora nackdelen har varit att man inte har kunnat välja om man vill visa grafiken 'anti-aliased'.

 

Behandlar inte Freehand grafiken på samma sätt som Illustrator. Dvs enskilda objekt för varje line man drar?

 

Men man kanske har lite fel där.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...