Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Temporary Internet Files


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Går in på IE – Verktyg – Internet-alternativ – flik Allmänt. Under Tillfälliga internetfiler klickar Inställningar och därefter ”Visa filer”. Då finns det 11 621 filer (jag har inte skrivit fel) under c:\Dokument and Settings\”min mapp”\Lokala inställningar\Temporary Internet files.

Går jag sedan in i Utforskaren och letar i c:\Dokuments o.s.v. så finns det ingenting där.

Dessa 11 621 filer måste ju ta en stor plats på hårddisken. Skall man inte ta bort dem då och då? Har för mig jag läst det någonstans. Men hur?

Data-analfabet

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

men varför klickar du inte på knappen som är 3 mm ifrån inställningar...

det står ju faktiskt ta bort filer på den

 

sen kan du ju kolla egenskper på din temp internet mapp och är den på runt 120 mb eller så är den inte tom :)

 

[inlägget ändrat 2004-12-10 22:45:04 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hejsan

Jag kollade just och jag har samma antal hur jag än tittar, 652 st just nu, mest Cookies. Jag har under Verktyg/Internetalternativ/Avancerat Bockat i (under rubriken säkerhet) Töm Tempoary Internet files-mappen när webbläsaren stängs. Prova med det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har alltid haft ibockat den rutan i min dator... men inte töms mappen för det, får då och då gå in och tömma den "manuellt" i alla fall...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

den där funktion funkar hur som helt...

på vissa datorer funkar det aldrig, på vissa alltid.

min funkar det var fjärde gång eller så.

ibland går genom att man öppnar och stänger fönstret relativt snabbt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej igen

Jag håller med om att det inte alltid funkar, men det skadar ju inte att ha den ibockad. Problemet med att det visas olika antal filer beroende på hur man tittar har jag däremot inte stött på. Jag tömmer också manuellt ibland, men ibland funkar bocken. Kan det möjligen bero på om man startar om datorn, eller stänger av den ibland, eller om den vanligtvis står på jämt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

mitt svar va till igga.

 

jag vet inte varför det är så men egentligen är det ju inget problem för det går ju på fem sekunder, eller så, att tömma mappen med hjälp av internet alt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack. Gick in på IE-Verktyg-Internet-alternativ/Avancerat och bockade i Töm Temporary Internet files---.Startade om datorn och då fanns bara 7 obkelt kvar. Toppen att man kan få enkel hjälp som t.o.m en data-analfabet klarar av.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...