Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilagor till E-mail i Outlook Express


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

I samband med att vi håller på att uppgradera våra datorer, antivirusprogram, brandväggar mm, så får vi helt plötsligt inte några bilagor till mail i Outlook Express. Det måste vi få, eftersom vår verksamhet till stor del bygger på mailande av logotyper mm. Detta är därför ett mycket akut problem. Var och hur sänker jag säkerhetsnivån så att jag får med bilagor i Outlook Express?

 

Ännu en fråga. Har en Canon Laser Shot och en HP All-in-One-skrivare. Båda Plug-and-Play. Superenkla att installera. På de fyra datorer där vi har Windows 98. MEN, så har vi då börjat uppgradera en dator till Windows 2000 Professional (baserad på NT-teknik)och dessutom gjorde jag tyvärr nog misstaget att ha båda skrivarna inkopplade samtidigt i USB-portarna när jag försökte installera. Efter mycket trixande hittar datorn ny maskinvara och installerar drivrutinerna ok från CD'n. Men jag får dialogen "skrivaren har ogiltigt namn". Någon teori om vad det kan bero på och vad jag kan göra?

Det är inget fel på skrivarna, det är inget fel på CD-skivorna, det är inget mekaniskt fel på USB-portarna. Felet ligger i själva datorn.

 

Alla tips är jättevarmt välkomna.

Annika

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Varför du inte kan ta emot bilagor längre är för att Outlook express tror att "alla" bifogade filer är virus.

 

Du måste därför slå av detta i OE på Verktygsmenyn.. Alternativ och sen fliken Säkerhet. Ta där bort bocken framför "Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas".

 

Problem två vet jag faktiskt inte förutom att ta bort dom och prova installera om dom en i taget..

 

Lars

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...