Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddisk


r.stones

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en HP Pavilion 8760 på 40 GB hårddisk. Nu vill jag bygga ut denna, men jag har inte en susning vad som är max för denna maskin. Nån som vet?

 

Tackar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad vill du bygga ut? processor, minne, hårddisk?

Kanske billigare att köpa en ny...

[____________________]

 

Mvh Ledin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej TonyLedin!

Eftersom det står Hårddisk i rubriken

skulle man ju kunna tro att var det

frågan gällde, men vad vet jag? Jag hade bara G i svenska.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, har jag retat upp någon här?

Jag ber tusen gånger om ursäkt till dig och lovar att jag aldrig mer skall göra om det...

 

Jag hoppas att du kan förlåta mig för att jag inte förstod att det var hårddisken han vill bygga ut

 

Med vänliga hälsningar, och en stor förlåtkram

[____________________]

 

Ledin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

För att försöka ge dig ett svar på din fråga istället för att starta ett litet krig om ditt inlägg ;)

 

Du bör först och främst höra med HP om moderkortet och datorns BIOS klarar av dom riktigt stora diskarna..

 

Det finns även begränsningar i operativ systemen.. Oftast finns det uppdateringar på hårddisktillverkarnas hemsidor i så fall ...om du har Windows XP installerat bör du även installera minst Service Pack 1 på den också (om disken är stärre än 137 GB)

 

[bLÅ]

//Micke

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledin, du är förlåten! :)

 

Läste igenom mitt tidigare inlägg, jag verkade helt klart surare än jag var, där ser man vad frånvaron av en smiley kan ställa till med, jag hade glömt att avsluta med en... ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...