Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installationsproblem Adobe Reader 6.0


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag kan inte få min dator med Win XP sp2 att installera Adobe Reader 6.0 (Det fungerade inte före sp2 heller). Jag har bara ett användarkonto på datorn och har alltså administratörsbehörighet. Det fungerar inte oavsett jag använder en CD med programmet (har testat flera olika CD skivor) eller försöker med en fil som jag laddat hem från Adobe.

Det går att installera version 5.0.5 utan problem.

Jag får upp ett felmeddelande om att det inte går att skapa en temporär fil. Förmodligen något som behövs under installationen. Fick upp nedanstående efter att ha tömt Temp-mappen i Windows och försökte installera igen.

Jag hade inaktiverat antivirusprogrammet.

 

Första dialogrutan

Netopsystems FEAD Optimizer

Var snäll och vänta medan Adobe Reader6.0.1 Setupen återskapas. Detta kan ta några sekunder, beroende på ditt operativsystem och hårdvara.

Återskapar data … 3%

 

Här stannar det och nästa dialogruta kommer upp.

 

Andra dialogrutan.

FEAD Error

4: Could not create a temporary file

File=C:\WINDOWS\Cche\Adobe Reader 6.0.1\SVEMIN\Data1.cab.mscabinet\Licence.rtf12

Size=2097154

 

När jag sen klickar på OK-knappen som är det enda alternativet stängs alla installationsrutor och jag är tillbaka på noll igen.

 

Fler ideér på vad man kan göra?

Vad ska jag göra? Datorn är en Acer TM 261, Intel mobile PIII, 1 GHz, 20 GB HDD, 256 MB RAM, snart 3 år gammal.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det ligger något därunder, isåfall ta bort det och testa om du kan skapa en mapp därunder manuellt (om du har skrivrättigheter där)

[____________________]

 

Mvh Ledin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack för förslaget, Tony. Ska testa det.

 

Till Clanledaren

Jag har provat båda varianterna av installation (uppdatering och avinstallation/nyinstallation). Ingen fungerar.

 

 

[inlägget ändrat 2004-12-02 13:57:30 av HaSt]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...