Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

windows främsta egenskap!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

bvad är windows främst egenska. ska skriva en uppsats och behöver hjälp. bra svar belönas med en stjärna

 

så här skrev jag

 

Operativsystemets funktion är framförallt att samarbeta med enheter, Windows xp stöder enheten Plug and play som samarbetar med enheter, vissa enheter är redan förinstallerade på Windows xp som moderkortet. Det kommer alltid nya uppdateringar som stöder nya enheter i plugg and play.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag tycker att det är det grafiska gränssnittet som är den främsta egenskapen.

 

Det är (oftast) lättförståligt och intiutivt. Jämför med tex DOS och andra textbaserade OS som har en betydligt högre inlärningströskel.

 

Med detta är inte sagt att Windows XP är perfektion och visst krävs det en viss datorvana för att dra nytta av många funktioner.

 

Jag utgår ifrån att det inte är en universitetsuppsats... Lycka till!

 

 

- Intel Celeron 1 GHz, 512 MB SDRAM, GeForce 4 Ti4200 64 MB, HDD 40 GB, Windows XP Professional, ADSL 0,5 -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del så tycker jag att det är operativsystemets bakåtkompabilitet som är den främsta egenskapen.

 

Jag har testat att lägga in program som ursprungligen skrivits för operativsystem ända bak till Win 3.1 och rena DOS-program och fått fart på ett flertal utan några större problem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...