Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zonealarm och F-Sequre


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Hej!

 

Jag har "alltid" haft ZoneAlarm, som skött sig väl. Och har oxå F-Sequre, som också hållit mig fri från virus och skräp.

Men nu erbjuder ZoneAlarm en uppgradering, men talar om att den inte trivs med F-Sequre, som man föreslår mig att avregistrera, och som jag dyrt betalt för ett år framåt.

Vad göra? Köra som förut med båda programmen utan uppdatering? Byta brandvägg? Byta virusprogram? Eller vad?

Bengt den gammle.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tja,varför kör du med dubbla för?

Till vilken användning?

 

Hur mår din computer med dubbla ting av brand + antivirus?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Intel Pentium 4 3.2GHz "Extreme Edition" Hyperthreading 2048Kb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket478

MSI Radeon RX800XT 256Mb DDR3

3 st 400 GB SATA + 2 st Extern Western & Digital 400GB

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Problemet började kring ZA-versionerna 4.5 och fick datorn att närmast totalkrascha. I februari har F-secure gett ut en hotfix som igen gjorde samlevnaden (med version 4.5)möjlig, tills ZA versionerna började vägra installera sig om den upptäckte F-Secure. Har sett rådet att först avinstallera F-Secure, därefter installera ZoneAlarm och sedan F-Secure på nytt (inklusive hotfix). Vet dock inte om sättet är säkert, eftersom kollapsen kan vara total om de inte sedan heller fungerar tillsammans, om hotfixen är för gammal för de nyare versionerna?Obs.Om du försöker så skall ZoneAlarm vara avstängd genom att kruxa ur att den skall ladda vid uppstart, när F-Secure installeras och aktiveras först när hotfixen är där!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...