Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MPEG till DVD


Webb

Rekommendera Poster

Hej

 

Har till slut fört över ca 2.2 GB film från min vanliga videokamera till hdd. Vill dock bränna det på en dvd-skiva och undrar över några tips på program etc.

Själva filen är 2.2 GB som jag ska dela i små film klipp då jag vill ha chapeters liknande man kan få när man bränner vcd eller svcd.

Vid vcd eller svcd använder jag vcdesay för att skapa dessa chapters men hur gör man när man ska bränna på dvd-skiva.

Jag antar att filen på 2.2 GB ska delas i små filmer och där kan jag använda Tmpgenc. Några andra tips på andra program ?

 

Vilket program är bra och lätt för att skapa efekter / övergångar ? Jag har Adobe Premier Pro men den är så krånlig och mycket att sätta sig in. Några andra lättare program ?

 

Tips på nåt program som kan koda om mpeg till dvd ? Jag kan inte lägga in mina mpeg filer i Tmpgenc då programet säger att han inte känner igen filformatet trots att filen är i mpeg.

 

och sista frågan.

 

Själva filen .mpeg som tas in blir ganska hackig. Alltså när man spelar upp filen i WMP 10 eller powerdvd eller windvd så hackar filmen vilket innebär att det blir inte riktigt bra.

 

Tips då håller på att fixa en julgåva på dvd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag själv använder den senaste Pinnacle Studio.Den är kanon när det gäller sådana fall som detta.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Intel Pentium 4 3.2GHz "Extreme Edition" Hyperthreading 2048Kb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket478

MSI Radeon RX800XT 256Mb DDR3

3 st 400 GB SATA + 2 st Extern Western & Digital 400GB

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ok, ska prova med det.

Jag provade med Abobe Premier Pro med jag kunde inte välja min analoga kamera under "CAPTURE". Där fanns enbart DV och Firewire som alternativ.

 

Det jag vill egentligen är hela kedjan av program typ; fånga in i hög kvalite, kunna dela och redigera, koda om till DVD och sedan bränna i typ Nero eller annat program.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...