Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppdatera BIOS!

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hejsan!

Det är så att jag idag köpte en ny hårddisk. Jag blev rekommenderad att kolla om min dator, eller rättare sagt om mitt BIOS stödde den storleken.

Jag förstår att jag ska kolla på moderkortstillverkarens hemsida.. men det känns inte riktigt som om jag kommer någon vart?

Jag sökte runt men har inte kunnat dra någon slutsats.

Var tar jag lätt reda på vilket moderkort jag har?

Norton System Information gav mig uppgiften att jag har den här versionen av BIOS

BIOS: IntelR - 42302e31 Award Modular BIOS v6.00PG, 10/09/01

Det verkar som om jag har en väldigt gammal version av BIOS. Hjälp till uppdatering tack!

Ett snabbt svar önskas då jag vill få igång min nya lilla leksak ASAP :)!!

Med många vänliga hälsningar

Emil

[inlägget ändrat 2004-11-18 17:27:33 av Nisseliten]

Om du köpte moderkortet då följer det med en cd-skiva med ett BIOS program som uppdaterar åt dig.. annars ta hem Everest Home edition bra nyttoprogram om din hårdvara samt länkar till uppdateringar till din hårdvara t ex BIOS.. Se till att du Har Windows XP SP1 installerat innnan du börjar med den nya HDD:n.. annars får du inte allt utrymme på disken att stämma.

Uppdatera Mera :)

Guest idgadmin

Hej hej!

Först och främst, tack för ditt svar..

Nej jag köpte inte moderkortet, eller klart jag köpte det men det satt redan monterat i min dator så ingen skiva ingick vad jag vet?

Ah, var kan jag finna det programmet?

Varför måste jag ha SP1, jag har tyvärr redan installerat SP2 gör det någonting?

Stämma hur då menar du?

I am on my way ^_^

Tack!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...