Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur bränner man en för stor iso-fil?


m_attias

Rekommendera Poster

Jag har problem med att bränna en stor iso-fil. Den är på strax över 4.5 GB och är en film. Jag har bränt flera iso-filer som jag har för mig varit ungefär lika stora och en del t o m lite större.

Använder Roxios Creator Classic och har en NEC DVD+RW ND-5100A. Det hela känns lite skumt då jag är nästan hundra på att jag bränt större filer förut.

Det är samma dvd-skivor jag använder nu som förr så det kan inte bero på det.

 

Har ingen lust att dela upp filen så är det någon som har en annan lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Den senaste Nero.

Man ska helst inte använda Easy Creator för sådana ändamål.Den stöder inte vissa IMG-filer och bränning blir kass

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Intel Pentium 4 3.2GHz "Extreme Edition" Hyperthreading 2048Kb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket478

MSI Radeon RX800XT 256Mb DDR3

3 st 400 GB SATA + 2 st Extern Western & Digital 400GB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kan variera på vilket märke av DVD-skivor man använder ( som det är med cd-skivorna ), men själv har jag aldrig lyckats bränna en fil större än drygt 4,4 GB.

 

Men använde t.ex DVD Shrink (sök på t.ex Google.com )och krymp filen en aning. Allt kommer med...

 

Vad använder du för DVD-skivor ?

Sedan håller jag med DreamMaan att NERO är ett strå vassare än Roxio.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag använder Bulkpaq 4x speed dvd+r skivor. 4.7GB. Billiga men funkar finfint. Har bränt ner över 20 imagefiler med dem.

Brände nyss ner en som var över 4.5 GB så det funkar bra med så stora imagefiler.

DVD Shrink funkade inte på just den filmen jag inte kan bränna. Har kollat checksum och det är inget fel. Går att mounta filen i Deamon tools också.

Finns det något annat bra program för att göra filen mindre?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...