Metalmaid Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Har precis upptäckt att Norton inte startar upp vid boot utan efter Windows, ligger som Common Startup i autostart. Hur gör jag för att ändra så att programmet startar direkt när datorn bootar up? Måste jag gå in i bios och ändra detta eller går det på något annat vis? Har inte lyckats hitta något sätt att göra det genom programmet... Jag antar att det är på grund av detta mitt AV kraschar när jag försöker lägga in SP2. [inlägget ändrat 2004-11-15 11:04:51 av Metalmaid] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zipp. Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Öppna Norton klicka på Options Titta om rutan Start Auto-Protect when Windows starts up är bockad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metalmaid Posted November 15, 2004 Author Share Posted November 15, 2004 Jodå, den är ikryssad och har varit ända sedan jag installerade programmet. Autoprotect fungerar som det ska bortsett från detaljen att det verkar starta upp efter Windows. Direkt när skrivbordet kommer fram är AutoProtect avaktiverat och aktiveras först när Windows har lästs in klart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
927 Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 jag har kört med nav sen 2001 och ikonen har alltid varit aktiverad så fort man kunnat se den. däremot har det hänt några ggr att ikonen inte dykt upp förren ett par min efter att windows startat men processen var ändå aktiv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metalmaid Posted November 16, 2004 Author Share Posted November 16, 2004 Ett inte helt ovanligt fenomen med andra ord, då lägger jag det på hyllan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.