Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart tog min CD-romläsare vägen?


Chrizter

Rekommendera Poster

Hej!

Vet någon var min cd-romläsare tog vägen? Kan inte hitta den längre, går ej att få igång den med att sätta in en skiva i facket. Använder mig av Windows XP pro.

Christer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att gå till enhetshanteraren och se om din CD-Rom finns med där. Kan vara så att den har stött på något problem...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon märklig anledning verkar din dator ha tappat cdromenheten helt. Om det är drivrutiner som trillat bort eller om det är något annat är ju svårt att säga på rak arm.

 

Vet du om du har någon installationsdisk till CD:romen?

 

I annat fall måste du ta reda på vad det är för Cd-rom, alltså fabrikat och kapacitet så ska vi nog kunna leta på lite drivrutiner åt dig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Metalmaid!

Har ingen installationsdisk till cd-romen. Jag vet heller inte vad jag har för cd-rom, försöker att läsa i alla manueler och tekniska specifikationer men inget finns skrivet om cd-romen. Jag vet detta: Packard Bell ixtreme 9145 L. SN AC29100007, mm. Detta räcker väl inte för att ta reda på vilken cd-rom som sitter i datorn?

Kan jag göra en återställning av datorn till för ex 3 månader sen då jag vet att den fungerade?

Christer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den här länken hittar du nödvändig information om din dator som kan vara till nytta om du får problem med någon annan enhet.

http://support.packardbell.com/se/mypc/index.php?sernr=AC29100007

 

Tyvärr kan jag inte på denna informationssida hitta någon information om din CD-rom, det kan ju rent av vara en DVD-rom.

 

Kolla kablarna är ett bra tips men inte så enkelt om man aldrig har gjort det.

 

Testa med att göra en systemåterställning, utifall det är så enkelt som att några drivrutiner skulle ha fallit bort. Kom ihåg att göra säkerhetskopior på allt som är viktigt som du lagt in under de senaste tre månaderna...

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-11-15 20:09:39 av Metalmaid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...