Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SP2 säkerhetscenter


Battle

Rekommendera Poster

I och med installation av sp2 har jag fått en ny röd ikon nere i höger hörn, som hänvisar till xp säkerhetscenter. Hur jag än gör så vill inte den där ikonen försvinna. Tydligen så försvinner den bara när jag anger att jag har ett antivirusprogram installerat, men den dyker alltid upp vid omstart av datorn och påstår varje gång att jag inte har något antivirus installerat. Irriterande. Någon som har ett förslag på hur jag får det hela till att gå ihop?

Compac presario

3.0 ghz

1024 ddr

250 gig hd

ATI radeon 9800

128 mb grafikminne

Windows xp

 

 

[inlägget ändrat 2004-11-09 14:18:38 av Des]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väl inställningar för säkerhetscentret i Kontrollpanelen?

Vad har du för antivirusprogram då som inte vill kommunicera med säkerhetscentret? Det behöver kanske en uppdatering?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

När jag dubbelklickar på den röda ikonen så öppnar sig säkerhetscentret. Mycket riktigt så finns det även en avdelning för antivirus och det är här jag måste ange (klick i ruta) att jag har ett antivirus.

 

Kom förövrigt på nu att det är så att Nod32, som antivirusprogrammet heter, inte startar automatiskt när datorn går igång. Det måste vara där problemet ligger. Då är min fråga istället: kan jag någonstans ange (går inte i Nod32) att programmet skall starta när jag sätter igång datorn.

 

Compac presario

3.0 ghz

1024 ddr

250 gig hd

ATI radeon 9800

128 mb grafikminne

Windows xp

 

 

[inlägget ändrat 2004-11-09 14:35:54 av Des]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg virusprogrammets körbara programfil i Autostartmappen. För att göra det måste du först ställa in startmenyn på "klassisk" om du inte redan har det.

 

 

[inlägget ändrat 2004-11-09 14:44:54 av supporter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ska göra så, tack för svaret!

 

Compac presario

3.0 ghz

1024 ddr

250 gig hd

ATI radeon 9800

128 mb grafikminne

Windows xp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...