Rabah Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 så här ligger det till, jag har 3 hårddiskar och det jag vill veta är. går det att stänga av dom 2 diskarna som inte är os diskar när jag inte använder dom? alltså stänga av dom medans datorn genom windows lr något program kanske. drar jag bara simpelt ut el sladdarna från dom när datorn e på så hänger juh datorn sig bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
btener Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Varför vill du "stänga av" dom? Man stänger inte av och på hårddiskar, man har dom inkopplade och använder dom............eller inte. Vad är problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabah Posted November 8, 2004 Author Share Posted November 8, 2004 problemet är att dom låter så jävla mycket så jag vill kunna stänga av dom när jag tex ska sova då används dom ändå inte tills jag vaknar då e dom bara irriterande och stör min sömn Link to comment Share on other sites More sharing options...
btener Posted November 8, 2004 Share Posted November 8, 2004 Okey Då får du nog stänga av datorn när du ska sova, eller lossa dom från din IDE kabel (det brukar vara lättare än att böka med strömkabeln) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TonyLedin Posted November 9, 2004 Share Posted November 9, 2004 du kan aktivera energisparläge så att hårddiskarna stängs av efter tex. en timme då de inte används. [____________________] Mvh Ledin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabah Posted November 10, 2004 Author Share Posted November 10, 2004 tack för svaren men jag löste problemet på ett annat sätt =) tog ur dom från sin plats och hängde dom i snören och gummisnoddar i 5.25" facken så nu låter inte vibrationerna som dom gjorde innan =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.