Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stänga av hårddisk


Rabah

Rekommendera Poster

så här ligger det till, jag har 3 hårddiskar och det jag vill veta är. går det att stänga av dom 2 diskarna som inte är os diskar när jag inte använder dom? alltså stänga av dom medans datorn genom windows lr något program kanske. drar jag bara simpelt ut el sladdarna från dom när datorn e på så hänger juh datorn sig bara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du "stänga av" dom?

 

Man stänger inte av och på hårddiskar, man har dom inkopplade och använder dom............eller inte.

 

Vad är problemet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är att dom låter så jävla mycket så jag vill kunna stänga av dom när jag tex ska sova då används dom ändå inte tills jag vaknar då e dom bara irriterande och stör min sömn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey

Då får du nog stänga av datorn när du ska sova, eller lossa dom från din IDE kabel (det brukar vara lättare än att böka med strömkabeln)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan aktivera energisparläge så att hårddiskarna stängs av efter tex. en timme då de inte används.

[____________________]

 

Mvh Ledin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren men jag löste problemet på ett annat sätt =) tog ur dom från sin plats och hängde dom i snören och gummisnoddar i 5.25" facken så nu låter inte vibrationerna som dom gjorde innan =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...