Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara lösenord


CDP

Rekommendera Poster

Hej ! Jag vill få fram ett fönster där jag kan spara lösenordet till min internetuppkoppling.

Har provat Verktyg/Internetalternativ/Fliken Innehäll/Komplettera automatiskt,samt kryssat i samtliga fyra alternativen.

Men jag får ändå inte upp nåt fönster för att kunna välja att spara lösen ordet.

Vad kan det bero på? Finns något annat sätt att få fram detta fönster på.

Att ladda hem program från internet för att spara lösenordet på vill jag inte göra ,då jag blivit varnad av telias telefonsupport för detta.

Jag har Win.-98 Inernet Explorer 6 och Telia adsl-bredband.

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Det kan vara telias LAME site som strular! Tjata på dem.

 

Good luck

 

ps. Kör spy bot och spyweeper på en gång och upgradera mera. SP1 och alla hotfixes är ett måste.

[inlägget ändrat 2004-11-08 15:19:29 av Raptorius]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Ez-login för att spara lösenordet och för att koppla upp automatiskt. skit i vad telia säger om att det kan vara farligt. Är du man eller mus :)

[____________________]

 

Mvh Ledin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej.

Jag använder ett program som heter rndNoter,här är adressen för att tanka hem:http://rnd.users.whitehat.dk

Kel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar jag fått,även om jag inte förstår allt.

Men jag har nu själv löst problemet. Genom att klicka på knappen "Rensa tidigare" i fönstret Komlettera automatiskt och sedan klicka på OK på frågan "vill du rensa tidigare sparade lösenord" så fungerade det att spara lösenordet (fast jag inte hade några tidigare sparade lösenord).Jag fick alltså upp det efterlängtade fönstret "vill du spara anv. namn och lösenord"

För den som är intresserad fungerar det så här efter att ha sparat lösenordet:

Klicka på internetikonen.

Upp kommer nu fönstret för inloggnig (TELIA adsl).

Där finns två rader, en för användarnamn och en för lösenord.

Klicka in första tecknet i användarnamn.

Hela användrnamnet kommer nu upp i en rad under.

Gå med pilen till dennna rad och klicka på användarnamnet så fylls lösenordet i med stjärnor automatiskt.

Klicka sedan på logga in.

PS. Teliasupportens varning för att använda program hämtat på int. för att spara lösenord var att han kände till fall där det hade blivit fel i sådana program, som det ju kan bli i alla program, och då gick det inte att koppla upp sej på internet igen inte ens om man avinstallerade programmet och återkonfigurerade internetuppkopplingen igen, utan man vart tvungen att omformatera hela datorn.

Jag vet inte om man behöver vara en "Mus" för att ta en sådan varning på allvar, men jag gjorde det ändå. DS:

Tack, och MVH CDP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Du kan ladda in ett program som heter conection keeper på "WWW.lfdomain.com så slipper du inloggning över huvud taget.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...