Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fattar inget, hittar bara den ena, eller den andra

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Hej, jag har presic köpt en ny dvd-brännare, så jag satte i den och kopplade de gamla sladdarna till den. Men då hittade den inte den vanliga läsaren. Så...har jag bägge ikopplade så hittar den brännaren men inte vanliga cd-läsaren...Har jag bara läsaren i så hittar den den, så det är inge fel så. Vad är problemet?? Fick med en sån där bred kabel som det är tre uttag på, sånna man sätter bakom läarna, en i brännaren och en i cd-läsaren och en i moderkoret...Sen fick jag med nån konstig kabel, en smal, det var digital kabel och audio kabel, sket i den, men vad är det för nått? Nån som har nån ide om vad problemet är, har tittat i bios och sökt men utan resultat...känns som jag har gjort allt, även omformaterat har jag gjort, har provat och sätta i tre andra läsare med den nya brännaren men utan resultat..???///MVH Dennis

på brännaren och läsaren så finns det strappar som du kan ställa in om den skall vara primary, slave eller cable select. Du kan bara ha en som är primary,slave osv. på samma ide-buss... ställ om detta så skall det nog funka

[____________________]

Mvh Ledin

Det sitter stifft där som ser ut så här

:::

de står för Master, slave, cabel select. Fast jag tror inte det är i den orning jag har angett nu.. Du ska sätta en bygel lodrätt över ett "piggpar" beroende på vilken plats läsaren har på kabeln..antingen master eller slave... Hmmm, jag är inte så bra på att förklara det här så nån annan får försöka...

Det var väl en utmärkt förklaring.Sätt DVD:n som "master" och din gamla läsare som "slave". Om du inte ser vad som är vad på baksidan så står det i respektive manual.

Den smala kabeln kopplar du från DVD:n till ljudkortet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...