Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivering av winXP.


jeeves

Rekommendera Poster

Hej!

Jag köpte mitt XP i dec. 2003 och aktiverade och registrerade detta samma dag, 2003-12-16. Nu har det dykt upp två nycklar och en fotnot säger, att jag måste aktivera mitt XP. Första gången var det inom 30 dagar och sedan dess har jag aktiverat ett otal gånger /säkert 30-40/, men det blir lika väl oaktiverat enligt Microsoft, så nu är jag nere i 13 dagar! Jag har försökt att få kontakt med någon på Microsoft, men blir bara hänvisad att trycka på olika siffertangenter på telefonen, och har ännu inte fått tala med någon!

Är det någon mer, som har råkat ut för detta eller är det någon, som vet, hur man kan få kontakt med folket på Microsoft?

Vad händer om jag inte får XP aktiverad?

Varje gång nycklarna dyker upp, klickar jag på dem och får fram aktiverings- och registreringsrutan och när jag har fyllt i allt kommer texten "Du har nu aktiverat ditt exemplar" och OK längst ner till höger!

Jag börjar bli nervös, att det till slut blir svart och hela skiten ballrar ur!!

Snälla ni, kom med ett förslag, hur jag skall göra!

Mvh Hans

 

[inlägget ändrat 2004-11-05 20:59:25 av jeeves]

[inlägget ändrat 2004-11-05 21:00:38 av jeeves]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tian!

Nej, jag installerade sp2 långt senare, så det alternativet finns inte!

Men vad som gör mig så f-d är, att det stört omöjligt att få tala med någon på telefonsupporten! Man blir bara hänvisad till att trycka den ena siffran efter den andra och till slut tröttnar man!

Jag hade hoppats att Micke Mikrosoft eller vad han heter skulle kunna reda ut det, men han är tydligen lika oförmögen att svara också!

Jag skall göra ett nytt försök imorgon med telefonsupporten, för vad skall man med support till, om ingen orkar svara???

Men stort tack till dig för svaret! Om Microsoft vore lika supportvänliga hade jag sparat många kronor!

Mvh Hans

PS! Jag förstår vad du menar med att skrika, men när man inte har någon att skrika till, så hjälper det fög!DS!

 

[inlägget ändrat 2004-11-07 20:13:44 av jeeves]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...