Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Adaware 6.0 laddar EJ Ref.fil

Lassep

Recommended Posts

När jag går ut för att ladda ner Web update "Ref.fil Build: 000001 26.10.2002, Date 26.10.2002" och klickar på OK så går indikatorn bara till 5% och stannar sedan där. Nästa gång jag kör igång Adaware så får jag ett felmeddelande. Detta har nu skett på 4 olika datorer jag vet om med W98, W2000 & W-XP. Förslag på åtgärd tack.

Prova att avinstallera den version du har och ta hem den senaste från deras hemsida, jag råkade ut för något liknande när jag skulle uppdatera en äldre version av AdAware.

Hej 927!

Jo, faktiskt... 2002. Jag har exakt samma problem som vännen Lassep. Jag har en Dell Dimension 8100 med Win XP Pro. Sedan jag för några dagar sedan hämtade och installerade SP2 så har det varit "kört" med Ad-aware. (Jag har förresten betalversionen Ad-aware 6 Plus. Build 6.181 och mig veterligen är detta senaste versionen, eller...?) När jag ska köra Ad-aware får jag en rödfärgad VARNING: Referensfilen inte laddad eller felaktig! När jag senast klickade på "Detaljer" fick jag ett meddelande, nämligen >2004-11-04 17:53:04 - Referensfilen inte laddad eller felaktig! och 2004-11-04 17:53:30 Uppdatering via webb.

När jag försöker uppdatera via webb får jag veta: >>Ny referensfil tillgänglig! 000001 26.10.2002, Datum 26.10.2002<< (Du ser väl att det står 2002?)

Vid frågan "Nedladdning och installation av filen?" klickar jag på OK och då händer det exakt vad vännen Lassep berättar: ""så går indikatorn bara till 5% och stannar sedan där."".

Så det blir omöjligt att hämta hem någon ny referensfil. Tack för alla goda råd!

Tonybollo

Aha! Du har råkat ut för ett problem som kan likställas med mitt problem med Norton Antivirus.

Du får nog helt enkelt välja antingen SP2 eller AdAware Plus...

Hej!

För er som har betalversionerna av Ad-Aware6 Plus/Prof:

AD-AWARE SE PLUS & PROFESSIONAL

Ni skall ha fått tillsänt er ett mail med en nerladdningsbar länk samt ett användarnammn och lösenord, som ni skall använda er av för nerladdning av den nya Ad-Aware SE Plus/Prof 1.05

Om inte så kan ni använda nedanstående länk för nerladdning av era betalversioner. Ha erat ordernummer samt den mailadress ni uppgav vid köpet av era Ad-Aware6 Plus/Prof.

För er som har Ad-Aware6 Gratisversion:

AD-AWARE SE PERSONAL

Ni kan använda er av samma nedanstående länk.

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=50954

OBS: Innan ni installerar era nya Ad-Aware SE Versioner:

[FET]Innan den nya Ad-Aware SE installeras, gå till "Start>Kontrollpanelen>Lägg till/Ta bort Program" och avinstallera den äldre Ad-Aware6.

Navigera sedan till "C:\Program\Lavasoft\Ad-Aware6" och högerklicka på mappen "AdAware6" och välj "Ta bort". Den nya versionen av Ad-Aware kommer sedan att installeras i "Lavasoft"-mappen.[/FET]

MVH/Malou

***** Ha En Fortsatt Underbar Dag *****

Team Lavasoft

Lavasupporten

[inlägget ändrat 2004-11-06 01:37:55 av malou jansson]

Tack Humanoid, det hade jag ingen aning om. Kanske problemet ändå inte har med Service Pack 2-installation att göra?!

Hej Malou!

>>För er som har betalversionerna av Ad-Aware6 Plus/Prof:

AD-AWARE SE PLUS & PROFESSIONAL

Ni skall ha fått tillsänt er ett mail med en nerladdningsbar länk samt ett användarnammn och lösenord, som ni skall använda er av för nerladdning av den nya Ad-Aware SE Plus/Prof 1.05.<<

I så fall har jag missat det totalt! Eller så har meddelandet filtrerats bort i samband med "spambouncing"?

>>Om inte så kan ni använda nedanstående länk för nerladdning av era betalversioner. Ha erat ordernummer samt den mailadress ni uppgav vid köpet av era Ad-Aware6 Plus/Prof.<<

Hopplöst i mitt fall. Jag menar att försöka hitta ordernumret nu så långt efter. Jag ska titta men annars kan jag tänka mig att köpa igen det fina programmet. De som sysslar med utveckling på Lavasoft är väl värda att stödjas med en slant?!.

Tack och ha det så bra själv!

Tonybollo

Hej tonybolle :)

Hopplöst i mitt fall. Jag menar att försöka hitta ordernumret nu så långt efter. Jag ska titta men annars kan jag tänka mig att köpa igen det fina programmet. De som sysslar med utveckling på Lavasoft är väl värda att stödjas med en slant?!.

Då har du troligtvis inte kvar det gamla mailet du fick vid köpet av Ad-Aware och inte heller tagit någon utskrift på mailet du fick!!???

Du kan göra så här:

Gå in på nedanstående länk. Eftersom du troligtvis har förlorat ditt ordernummer så kan du istället skriva in den mailadress du använde då du köpte ditt Ad-Aware.

http://esd.element5.com/regendl.html?languageid=1&publisherid=14524

MVH/Malou

Team Lavasoft

Lavasupporten

Hej Malou!

Nu har jag haft tid att följa dina instruktioner och har således installerat den nya versionen av Ad-aware Se. Tack för det. Jag hoppas att vännen Lassep, som skapade tråden, också har gjort det, för Ad-aware måste man ha, helt enkelt. Synd att jag inte kan ge dig mer än 1 poäng för visat intresse och hjälpsamhet.

Nu skulle jag vilja fråga dig följande: Med den gamla versionen Ad-aware 6 Plus kunde man ladda ned filen aaw-lang-pack.exe. Finns någon liknande fil för den nya versionen?

Tack igen och ha det så bra!

Tonybollo

Hej Tonybollo :)

Tackar för poängen *ler*

Du fick väl den betalversion som du en gång betalt för???

Nu skulle jag vilja fråga dig följande: Med den gamla versionen Ad-aware 6 Plus kunde man ladda ned filen aaw-lang-pack.exe. Finns någon liknande fil för den nya versionen?

Självklart finns det ett språkpaket (svensk språkfil) till nya Ad-Aware SE versionerna numera.

På nedanstående länk finns språkpaketet att hämta via en direktlänk.

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=49210

Jag hoppas att vännen Lassep, som skapade tråden, också har gjort det, för Ad-aware måste man ha, helt enkelt.

Vi får hoppas på att han kommer in här på pc-supporten och läser tråden (andra också naturligvis).

Lycka till.

MVH/Malou

Team Lavasoft

Lavasupporten

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...