Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"the memory could not be written"


Bogdan

Rekommendera Poster

får detta felet när jag försöker högerklicka på vissa filer eller genvägar. Sen så försvinner allt på skrivbordet för några sekunder sen kommer det tillbaks.

Felet beskrivs: 0x02d744db "the memory could not be written"

 

Jag har kört norton antivirus 2004, spybot och adaware men programen hittar inget.

Vad kan jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det står att det är explorer.exe Det händer när jag högerklickar, på tex genvägar, visa mappar och visa program. Tycker det är väldigt konstigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är själva explorer som orsakar detta så finns det ju massviss med olika möjliga orsaker som kan ligga bakom.

 

Ett sådant felmeddelande "the memory could not be written" brukar ofta antingen kunna bero på att någon fil i det berörda programmet har blivit korrupt eller att det är någon form av konflikt och då ofta med hårdvara.

 

Felsök systemet...

 

Gå in i enhetshanteraren och titta om all hårdvara ser ut att fungerar som den ska, leta utropstecken. Du kan även gå in och titta på systeminformation, navigerara ner till komponenter och markera problemenheter och kolla av om den listan är tom. Medans du fortfarande är kvar ksn du navigera vidare till Programmiljö, windows-felrapportering och kontrollera vilket datum detta felmeddelande började dyka upp, så att du har en bra referenspunkt ifall du väljer att göra en systemåterställning.

 

Har du haft Sp2 länge eller nyligen lagt in det? Om du nyligen har lagt in det så kan detta ha gått i konflikt med något program.

 

Sen kan det ju som sagt vara så enkelt som att Explorer har blivit korrupt och måste repareras/uppgraderas.

 

[inlägget ändrat 2004-11-02 10:24:20 av Metalmaid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...