Just nu i M3-nätverket
Jump to content

SP2 contra Norton 2004

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Det har talats som att SP2 och Norton Internet Security 2004 inte skulle matcha varandra riktigt. Svårt att klara av för en som inte begriper så mycket av de tekniska formuleringarna när meddelande kommer om någonting. Har därför inte installerat SP2. Hörde nu i en databutik, som även har utbildning på litet högre nivå, att Norton Internet Security 2004 via sin LiveUp har åtgärdat denna problematik. Är det riktigt?

Dessutom, det tycks vara så otroligt mycket strul med SP2 så jag begriper inte varför man skall ha det.

Data-analfabet.

SP2 släpptes i första hand för att göra xp säkrare (nackdelen är att vissa saker kanske inte funkar efteråt)Är man däremot lite kunnig och kanske har tex. hårdvarubrandvägg är det inte självklart att man behöver sp2.

Det hela får vara en övervägning om säkerhet/kunskap/kompabilitet för varje enskild användare...

[____________________]

Mvh Ledin

Har samma program som dig och lade in Sp2, tog dock bort Sp2 ganska omgående. Funktionen autodetect disablades och gick inte att aktivera på något sätt. Var in på deras hemsida och kikade och såg att dom hade lagt upp en uppdatering som gällde för vissa av deras utgåvor och att en uppdatering var på gång även för det program vi använder, men vid dags dato fungerar det inte att köra Sp2 tillsammans med Norton Internet Security 2004.

Guest idgadmin

HEJ!

Jasså, det var ny information för mig.

Jag har "Norton Internet Security 2004" och har INGA problem. Bara man slår av Windows inbyggda brandvägg så fungerar det hur bra som helst.

Your World Your Rulez

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...