Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur stänger man av "Informationsfältet" som kom me


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hur stänger man av "Informationsfältet" som kom med XP sp2?

Den håller på och varnar och varnar men den gör föga nytta då jag har andra bra mycket bättre program som sköter popup-killingen och ActiveX kontroller, så hur stänger jag av Informationsfältet som med kom Windows Xp Pro Sp2 helt?

 

Mvh

Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Hjälp-menyn, Innehåll och Index, i IE finns ett kapitel om Informationsfältet där det står hur du skall gå tillväga.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det står inte hur man gör där jag har redan kollat i "Helpen"

 

det som står är

 

"Kan jag stänga av Informationsfältet?

 

Ja. Det går, men vi rekommenderar att du låter bli. Om du vill stänga av det, måste du stänga av varje meddelandetyp."

 

och det förklarar inte riktigt hur man går till väga, finns det ingen dll eller någe som man kan ta bort för att bli av med den där larviga funktionen?

 

Mvh

Magnus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ!

 

Är inte 100% säker på att jag uppfattat din fråga rätt, men om du vill stänga av popup-killingen så kan du göra följande:

 

Öppna "Internet Explorer--> Verktyg--> Internet-Alternativ". Gå sedan in bakom fliken "Sekretess" och bocka av "Blockera Popup-Fönster".

 

Hoppas att jag kunde vara till någon hjälp ;-)

 

Your World Your Rulez

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

hej hej

nja det va inte riktigt så jag menade

jag vill stänga av hela informationsfältet, då jag skriver en del javascript i mina hemsidor jag gör så blir det lätt irriterande när man ska testa sidan å måste hålla på och klicka att man ska tillåta att scriptet körs var och varenda gång.

 

Mvh

Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...