Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

backup, spyware (2)


Mollan

Rekommendera Poster

 

 

Försöker använda säkerhetskopiera i Win XP och får detta felmeddelande, använt guiden och även testat manuellt.

............................................

Det filnamn som angavs kan inte användas.

E:/Backup (även testat backup20041120)

Kontrollera att sökvägen är korrekt och att du har tillräcklig behörighet.

.............................................

Jag står som datoradministratör. Namnet föreslår programet själv. Testat Backup med datum, ger samma svar. Bkf?

 

Installerat programvaran för säkerhetskopiering från XP-skivan.

 

Varför och hur gör jag. Testat med Zip och diskett, det funkar ej heller för backup.

Avbyter för de ej kan hitta filerna då.

 

Är det vajsing på säkerhetsprogrammet i winXP? Inte hittat nått om detta då jag letat i olika forum.

 

En annan historia:

Fick denna "varning" när jag var uppkopplad igår och även idag. Har ej aktiverat någon brandvägg igår men väl idag inkl. virusprogram

Har nu installerat och aktiverat en brandvägg Meddelandet dök således upp efter detta också.

 

Vad står det för?

..............................................

Tjänsten Messinger

Meddelande från SPYWARE till ALERT + skickatdatum

 

Your cumputer is infected with dangerous spyware

Your anti-virus and firewall software can't stop it. Wisit www.win-fix.com for free removal software and information.

................................................

Nyss kopplat in bredband. Beställt XP update2 på skiva, således ej installerad.

Vill dessutom säkerhetskopiera först.

 

Vad är fel?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag har aldrig gjort backup med hjälp av ett program eftersom det är så lätt att fixa det ändå.

du tar tex en kopia på dina favoriter, på din adressbok, på dina mail, på mina dok osv. dessa finns ju som mappar och därför är det bara kopiera mapparna och lagra dom.

 

första gången jag inst w2k så fick jag upp konstiga meddelanden tills jag kom på att det va precis som du skriver tjänsten messenger som skickat dom.

jag fattar fortfarande inget hur det där funkar (möjligt att jag hade gett den tillgång till nätet) men det spelar roll eftersom jag har stoppat och inaktiverat den tjänsten sen länge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Om du skriver detta i "kör" menuen:

services.msc och tryckar på kör, får du et fönster med alla tjänster som XP kör, leta upp messenger, h.klicka och välj avaktivera, (messenger service är inte det samme som messenger 6.2 chat progget).

Gå inte in på den sida du nämner, du riskerer att få ännu mera spyware om det är någon tveksam produkt dom "ger" bort, använda AdAware eller Spybot search and Destroy.

peer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej och Tack för svaren.

 

Kopplade bort messenger och slipper meddelandet. Skönt! Håller med om att det var/är mystiskt. Ska kolla Peer:s variant, såg den först nu.

 

Backup har jag gett upp. Var ute efter att kunna göra en "spegel" för snabb ominstallation. Får väl nöja mig med att koipera det jag gör till CD.

Windows säkerhetskopia är i Home Edition är inte mycket att hänga i julgran, om den är bättre i professional vet jag ej.

Använt HP simpel Backup på min "win98-PC" men vet ej om den fungerar med XP.

 

Jag ska skriva ut era svar och spara.

 

Har ett nytt problem, med nätverket, men det blir en ny tråd.

 

Lite annat

Kör med Panda-brandvägg nu, har anitvirus-dito på min win98-PC och det har hittills fungerat bra vad gäller virus. Men spam och spy har den ...

 

Funderar på att skaffa anti-spyware-program men retar mig på att hackare, oseriösa reklammakare och andra bovar ska lägga beslag på min lön som vårdbiträde. Dom kronorna behöver jag till annat.

 

Kan ingen ta av dem "glorian" nån gång?

För mig verkar det som de har "immunitet" (är de kungar eller ambasadörer)?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...