Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dator vs bredband 2


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej.

jag skrev här för nån vecka sedan om att bredbandet kopplade ifrån mm. det har tillkommit mer fakta denna gången.

 

Bredbandet loggar automatiskt in när man startar datorn. Det är inget fel på bredbandet, för det fungerar på både min andra och min systers dator. Det var nån som undrade vad jag hade för brandvägg på datorn, och det kan jag säga att det är den som kommer med panda antivirus platinum, men jag tror inte att det är virusprogrammet det beror på pga: det var lika dant innan jag installerade panda(då hade jag symantec antivirus utran bradvägg) och min och min systers dator har samma program.

Det som händer är att när man startar datorn så fungerar internet bra, men efter ett tag så är det som om man inte vore inloggad och internet slutar fungera.... men igår när jag laddade ner ett demo så gick det att ladda ner fint, men samtidigt så gick det inte att logga in på msn messenger och inga sidor kunde visas på internet explorer... det tar mellan 5 minuter och 1 timme innan det kopplar ner. Jag har virussökt datorn, men det fanns inga virus.... när jag höll på att ladda ner så gick skärmsläckaren på så jag fick logga in igen, och då så fungerade internet igen efter det fram tills jag stängde av datorn 30 min senare. men dagen efter så började den lika dant igen.

Datorn har windows xp pro service pack 1

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag har ingen aning men om allt är ok från din isp så finns det väl inte så mycke mer än router och nätverkskort att välja på...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tjenare Zwaitzwov ....

 

Jag har typ haft samma problem som dig, Internet sidorna kan inte visas, allt blir segt, msn slutar funka och massor skit.. Och ibland dör internet bara helt upp och ner, så måste man starta om modem och router! Och jag försökte verkligen allt, virus scans och massor annat skit :) Men en dag kom jag och tänka på: är det min skit router??? (Netgear RP614).. Och så gick jag in på deras hemsida och tankade ner nya firmwares (uppdateringar)till routern, och fixade lite och la in dom.. Och det var 20 dagar sedan, och jag har inte stängt av datorn sedan dess, och internet funkar BRA som f*n nu (Funkar bra på alla datorer i nätverket)... Så ditt problem kan också vara routern...

 

Först kan du väl testa att installera nya firmwares, och om inte det skulle funka så får du ta kontakt med support eller nått liknande!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...