Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Outlook Express 6 skickar ej till alla adresser!


ymle

Recommended Posts

Hej; har fått ett obegripligt fel: Skickar ett ordinärt ebrev till ett gäng mottagare, eller bara en mottagare:

De flesta går normalt, men några av mottagarna genererar detta felmeddelande:

 

"Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna.

E-postadressen som inte godkändes är Pärlemo. Ämne 'Adress till nya sajten', Konto: 'Lemmy',

Server: 'smtp.hotmax.se', Protokoll: SMTP, Serversvar: '550 Invalid recipient:

',

Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 550, Felnummer: 0x800CCC79"

 

Adressen till denne mottagare är helt korrekt, och han tar emot post varje dag.

Det lustiga är att det inte hjälper att radera honom i adressboken för att sedan läggas upp igen.

Några andra ställer till med exakt samma problem.

Efter att felmeddelandet ovan skapats kikar jag på adressatraden i meddelandet:

Det visar sig då att i stället för att det som normalt står "Pärlemo, Nils;" nu har ändrats

till "Pärlemo, Nils; Nils;" Exakt samma mönster till några andra adressater..

 

 

Detta behöver jag verkligen hjälp med!

SÄG att ni sett problemet, och har svaret på gåtan!

 

mvh

Lemmy

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-13 03:58:29 av ymle]

[inlägget ändrat 2004-10-13 03:59:11 av ymle]

Link to comment
Share on other sites

 

Hej

Jag råkade ut för något liknande. Plötsligt gick det inte att skicka till en person som hette A..sén, med accent alltså. Jag gav upp, tog bort adressen från adressboken och la in den igen, men utan accent. Sen funkar det. Du skulle ju kunna prova med Parlemor?

 

Link to comment
Share on other sites

 

Kan hända att mailservern kräver verifiering.

 

Testa att göra detta:

 

Öppna Outlook Express

klicka på

"Verktyg"

"Konton"

Markera ditt mailkonto och välj "Egenskaper"

Under fliken servrar hittar du "Server kräver autentiering" (verifiering)

Markera den och klicka på inställningar.

Där ska "Samma inställningar som inkommande e-post har" mest troligt vara markerad. (Oftast samma konto/lösenord för att skicka och ta emot e.post)

 

Klicka sedan på OK, OK, och Stäng.

Starta om Outlook express

 

Testa nu.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...