Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ADSL problem


PSDD

Rekommendera Poster

Haj, har ett stort problem med mitt så kallade bredband.

Bredbandet är ifrån Adamo och går genom telejacket, det är en uppkoppling på 8mb ner o 0.8 upp.

Modemet är av märket Alcatel Speedtouch Home, vilket jag själv fixat och inte lånar genom leverantören men det står i detaljerna kring bredbandet att det ska gå med det modemet om man fixar ett själv.

 

Problemet är att bredbandet ej funkar det vägrar koppla upp sig.

Har fått fast ip med tillbehörande DNS,gateways och övr. Och följt manualen utantill för installation men dock utan lösning. jag har också ringt Adamo och Alcatel för hjälp men deras lösningar funkar inte. Modemet är kopplat till första telejacket i lgh. Jag har börjat hålla på med att konfigurera modemet genom att få in på dess ip adress i explorern om ni förstår vad menar men det är väldigt komplicerat att pyssla med inställningar där eftersom man inte riktigt har koll på vad som är vad.

Vad ska jag göra, nån med hjälp?

 

Sjävklart delas poäng ut till bra svar.

Fråga gärna om det är något ni undrar över.

 

Nosce Te Ipsum

 

AMD 2600+ 1.9GHZ/768 DDR-RAM/GEFORCE FX5900 128 MB/EIZO 19´/MAXTOR 160GB 8MB/MAXTOR 120GB 8MB/MAXTOR 60GB 8MB/SAMSUNG 20GB/CHEIFTEK FULLTOWER/XP PRO

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad får du för IP adress? om du gör en sökning. Om den är 169.xx så är det Windows egna tilldelning vilket då är fel, prova då att frigöra och sök ny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du, jag har fast ip som jag fått av bredbandsföretaget. Så jag får inte någon tilldelad av windows.

 

Nosce Te Ipsum

 

AMD 2600+ 1.9GHZ/768 DDR-RAM/GEFORCE FX5900 128 MB/EIZO 19´/MAXTOR 160GB 8MB/MAXTOR 120GB 8MB/MAXTOR 60GB 8MB/SAMSUNG 20GB/CHEIFTEK FULLTOWER/XP PRO

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad jag menar är, vet du att det är den tilldelade IP adressen som datorn har?

 

Om du går in i kontrollpanelen och nätverksanslutningar och väljer anslutning lokalt nätverk (finns det inget i status>stöd så kanske du har en brygga du ska titta på istället) så högerklickar du på denna och tittar på status och väljer stöd. Då får du reda på om det är din tilldelade IP adress som står där. Om det står något på 168.x så har det inte fungerat och då ligger den som Windows delar ut. Kör du via en router så ligger routerns tilldelad IP adress där.

 

Man kan också se sin IP adress via cmd och ipconfig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...