Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Försvunnet arbete... Hjälp


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hejsan!!!

Jag heter Thomas Karlsson. Jag har skrivit ett arbete om Stockholm. Jag började skriva på arbetet i skolan och sparade word-dokumentet på min hemkatalog som ligger på servern. När jag kom hem och skulle fortsätta skriva gick jag in på hemktalogen (från datorn hemma) och tryckte på stockholm.doc och valde Öpnna filen. Sen fortsatte jag att skriva och skriva, under tiden sparade jag kontinuerligt för att filen inte skulle försvinna.

 

Det jag undrar nu är: Var sparas filen?

 

Efersom jag valde att öppna filen direkt från webbplatsen och inte valde att spara den på hårddisken innan jag började skriva. Försöker då word spara den på servern någonstans eller? För i word ser det ut som vanligt, och samma saker händer när jag trycker på spara.

 

Nu vet jag inte vad jag ska göra, skit också!!

 

Jag hoppas att nån därute kan hjälpa mig.

Tacksam för alla svar!

/Thomas Karlsson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mest troligt sparades den i "temporary internet files" eller någon undermapp till denna.

Exempel på var du hittar temporary internet files är:

 

C:\Documents and Settings\DittAnvändarnamn\Lokala inställningar\Temporary Internet Files

 

 

Använd sökfunktionen (START - SÖK) om du inte hittar den direkt.

 

Välj där filer eller mappar.

 

Skriv *.doc och prova söka i "Document and settings" samt undermappar.

 

Den kan ha ett kryptiskt namn så kolla bland filerna som visas eftersökningen när de är ändrade. Du borde hitta den där.

 

Om du inte hittar den där så ändra sökmetod och sök efter när filen är ändrad eller efter "ett ord eller fras i filen" exempelvis Stockholm" och sök på lokala hårddiskar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Word. Verktyg > Alternativ... > (förmodligen) fliken Spara. Kolla där om "Spara alltid säkerhetskopia" är ibockad. Grattis! I så fall byter du till fliken Sökvägar & där markerar du raden Filer för återskapning & sedan klickar du på Ändra... Då får du fram ungefär samma fönster som om du försöker öppna en fil eller spara en fil. Klickar du på nedåt-pilen till vänster om mappen längst upp i fönstret bör du kunna se var dina säk-kopior finns. Skriv ned denna adress. Starta Utforskaren & se till så att den är ställd på att visa alla filer inkl Systemfiler et.c. Navigera till mappen du skrev upp adressen till. Fanns det några filer där? Grattis igen (kom ihåg att detta är en M-soft-produkt...). Starta Word & sedan gör du enl följande:

Återställa text från ett skadat dokument

1.Klicka på Alternativ på Verktyg-menyn och klicka därefter på fliken Allmänt.

2.Se till att kryssrutan Bekräfta konvertering vid öppna är markerad, och klicka på OK.

3.Klicka på Öppna .

4.Klicka på Återskapa text från alla filformat i rutan Filformat.

5.Öppna dokumentet som vanligt.

Obs! Om Återskapa text från alla filformat inte finns i rutan Filformat måste du installera filkonverteraren. Så här installerar du en konverterare:

1.Stäng alla program.

2.Klicka på Start peka på Inställningar och klicka sedan på Kontrollpanelen.

3.Dubbelklicka på ikonen Lägg till/ta bort program .

4.Gör något av följande:

Om du har installerat Word med installationsprogrammet för Office klickar du på Microsoft Office på fliken Installera/avinstallera. Klicka sedan på Lägg till/ta bort. Om du har installerat Word separat klickar du på Microsoft Word på fliken Installera/avinstallera. Klicka sedan på Lägg till/ta bort.

5.Följ instruktionerna på skärmen.

Gådd lökk, you may need it...

 

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

[inlägget ändrat 2004-10-12 12:52:09 av sysk167]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i HELA din hårddisk efte filer med ändelsen .wbk. Alltså starta Sök & i filnamn fyller du i *.wbk & sedan markerar du din hårddisk (C:?) & klicka på Sök nu. .wbk är det filformat som används av Word då detta sparar säk-kopior av dokument.

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Gäst idgadmin

varför inte göra som jag gör? när jag har öppnat tex från mailen ett doc. och skrivit tillägg och sparat och inte hittat det så gör jag likadant en gång till men väljer "spara som" för då ser jag var datorn tänker spara och hittar rätta sökvägen.

_______________

Sesu

ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma

 

[inlägget ändrat 2004-11-04 18:11:20 av sesu]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...