Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visar inte sidor


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har skaffat en ny dator med Windows xp och Explorer 6. Vissa sidor på nätet går inte längre att se. Vad som händer är att sidan visas ett kort ögonblick, sedan är det bara vitt. Inga felmeddelanden syns, addressen är ok i addressfältet och längst ner till vänster står det "Klar". Oftast fungerar allt bra men det är vissa platser som av någon anledning inte vill visas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den har XP SP2 så kan det vara pop-stoppern den inbyggda eller den inbyggda brandväggen.. Om du har en egen brandvägg kan du med gott samvete inaktivera den inbyggda.. gör det í Kontrollpanelen säkerhetscenter eller högerklicka på nätverksplatser-egenskaper markera din uppkoppling-egenskaper där avancerat..

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har provat med att inaktivera popup blockeringar och den inbyggda brandväggen är inaktiverad. Problemt fanns redan innan jag installerade SP2. Det här problemet har jag inte stött på i min gamla dator. (Windows 98). Det känns som att det måste ha något med inställningar att göra, men vad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I win98 ingår java men inte i XP på grund av en konflikt mellan Sun och Microsoft.

 

bmhson har talat om vad du bör göra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Problemet är löst. Jag fick ett tips om att scanna med Adaware och det funkade. Tack ändå ni som gav tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...