Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Service Pack 2


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Idag installerade jag Service Pack 2. "Det skulle du aldrig gjort sa sonen när han kom hem", så rätt han hade. Tre problem har dykt upp:

1) Ingen kontakt med skrivaren - Canon Smart Base MPC200 "Multipass - Unable to communicate with the device. Please start "MP Service" from the services applet in the control panel. Then please right click on the StatusMonitor to reconnect and try again. Jag begriper inte vad jag skall göra, har varit inne i kontrollpanelen och försökt. Något förslag?

 

2) Internet fungerar bara på adresser som ligger i favoriter eller som jag anger som startsida. När jag skriver en adress i textsträngen är det tvärstopp. Får ett felmeddelande Skript: C:\Documents and settings\All users\Start-meny\Program\Autostart\Search.vbs sedan mer info under rad, tecken, fel m m

 

Ytterligare problem har dykt upp men dessa två är akuta, sonen säger att jag skall ominstallera allt och definitivt inte installera Service Pack 2. Vad gör jag?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du avaktiverat brandväggen? Microsoft envisas som alltid med att man ska använda sig av deras alldeles egna lilla fina brandvägg som bara ställer till med förtret för alla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Kan det vara handhavande fel?

Det luktar så:(

 

Ingen fel på mina 5 maskiner med SP2

............................

Intel® Pentium® 4 Processor

Radeon X800 XT-grafikkort 256MB

Dell Inspiron , 3 externa HDD W&D

400 GB SATA 2*2 + Extern Western & Digital 400GB

Eizo 21" LCD FlexScan

Logitech MX1000 Cordless

Win 2003 Server + Win XP SP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inaktivera Brandväggen i säkerhetscenter.. och sedan besök din hårdvaras hemsidor om info om patchar finns eller uppdateringar.

 

SP2 fungerar annars utmärkt..

 

Uppdatera Mera :)

 

[inlägget ändrat 2004-10-06 05:41:59 av TalisMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fått in nå't skräp i maskinen. Ta bort 'search.vbs' från Autostart-mappen och återställ start- och söksida i IE till default (Verktyg -> Internetalternativ -> Program)...

 

Vad gäller skrivaren ska du konfigurera tjänsten 'MP Service' att starta automatiskt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...