Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stort problem med Final Fantasy XI - online!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

hej.

 

jag har skaffat spelet Final Fantasy XI som bara kan spelas online, och jag kan inte göra det pågrund av att när jag ska logga in till själva spelet och det letas efter uppkoppling till dess server så står sökningen bara still, sen efter c:a 2min kommer det upp en "alert" med texten: Error code FFXI-3113, protocol time out error.

 

det verkar som om något stoppar överföringen med 'packets' genom portarna i min router. Ändå har jag öppnat alla dom portar som jag vet ska öppnas för att få fri genomkörning. är det något jag kan ha missat?

 

har även prövat att koppla in mitt bredband rakt in utan router i min dator plus att jag kopplat ur min firewall (Zone Alarm) och mitt antivirus (Norton), har även avslutat alla 'running processes' i bakgrunden då jag prövat med 'straight in'. det blir ändå samma sak sen när jag försöker komma in i spelet: Error code FFXI-3113, protocol time out error.

 

har varit i kontakt med min ISP, bredbandsbolaget, men dom säger att dom inte från deras sida stoppar några TCP's. har även kontaktat spelets support, men dom kan inte hjälpa till med det problemet, dom säger bara att det kan vara något med mitt nätverk som inte funkar.

 

frågan är då, är det någon som har det spelet som upplevt samma problem, eller finns det någon som vet vad man kan göra för att kolla upp om det är mina nätverksinställningar som strular till det? kan inte mycket om nätverk.. vad kan det annars vara för problem? windows98?

 

har givetvis aktiverat 'submission' för spelet, det gör man i samband med registrering av spelet, då är det ju så att jag kommar snart börja betala månadsavgift för att kunna spela det, men det går ju inte att spela som det är för mig just nu.. måste ju gå att lösa på nåt vis om jag bara hittar det som stoppar upp :( hjälp!!!

 

mvh /mattias

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...