Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP tema orginal fungerar inte!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej.

Jag har problem mitt windows XP Pro. Plötsligt så ser inte windows xp temat ut som det ska, det ser ut som Win ME /98 eller liknande (det klassiska temat alltså). Även om man väljer Windows Xp där man väljer tema så g¨år det inte. Vad är fel? Skärmdump: http://asgarv.nedde.com/robbans%20filer/tema.jpg

 

PS. Detta är på alla datorns användare.

 

Tacksam för svar

Robban

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Höger klicka på skrivbordet, sedan Egenskaper. Sen utsenende. Seden där det står Fönster och Knappar. Där ska det stå Windows XP. PÅ din står det förmodligen Windows Klassisk.

 

Lycka till!

 

// Andersson

 

|P4 2.8 HT|768MB RAM|40+120+120 GB HDD| ATI Radeon 9600 256 MB|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat ?

Först mapp alternativ -> visa dolda filer .

Sen som Andersson89 beskrev men du väljer ”Tema” -> och välj bläddra. Bläddra fram på datorn till .

C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Application Data\Microsoft\Windows\Themes

 

 

Eller är det startmenyn?

Högerklicka på start -> egenskaper -> bocka av klassisk starmeny.

 

 

Mvh Max12

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-04 19:46:41 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Nej tyvärr fungerar inget av ovanstående.

 

Max du sa:

 

"Bläddra fram på datorn till .

C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Application Data\Microsoft\Windows\Themes"

 

Jag kommer inte längre än systemprofile för efter det finns det ingen mapp med namnet application data.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

skaffa style xp så får du snyggare utsende och du slipper ha klassiskt fast det ser inte ut som riktiga orginal xp tema om du tar o skaffar style xp så kan du ta style xp themes för det liknar så dära det riktiga xp teamat

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ställa in så att du ser dolda filer och mappar, operativsystemfiler samt systemmappar i Utforskaren - Verktyg - Mappalternativ - Visning

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...