Just nu i M3-nätverket
Jump to content

bilder i epost

lycko

Recommended Posts

När jag skickar bilder från "mina bilder" till epostmottagare väljer jag alternativet "gör alla bilder mindre" i fönstret "skicka bilder via epost".

Tyvärr lyckas jag då endast skicka en bild i varje epostmeddelande. Hur gör jag för att enkelt få med många "mindre" bilder i samma meddelande?

Guest idgadmin

det är bara till att hålla ctrl nere och markera bilderna/klicka på dom du vill ha. Ohc sen välja skicka till e-post mottagare.

Forza BoIS

Du måste först se till att alla bilderna är markerade, eller..det kanske dom är. Hos mig funkar det i alla fall på det sättet. Om du skall markera flera bilder så efter du har markerat en så håller du ner Ctrl-tangenten och klickar en gång på respektive bild som ska vara med.

själv har jag WIN-98 och där brukar jag tex,göa så att jag förmiskar bilderna innan jag sänder iväg,för att många epost program så som MSN hotmail,Outlook express osv kan bara hantera bilder med en viss max Kilobyte storlek.

leta fram programet "Microsoft Photo editor" och där mkan man förminska bilderna till lagom storlek tex från 100% ner till 50% eller mer. så brukar jag göra när jag skall sända bilder via meil, sen är det bara att plocka bilderna och sända dom som "atachments" i mejlet.

lycka till..!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...