Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Battlefield 1942

Gojan

Recommended Posts

Hej, jag köpte Battlefield 1942 för 2 dagar sen, överlycklig om att spela ett jättetrevligt spel med helt Ok grafik och stil.

Snälla läs igenom allt text, behöver verkligen hjälp

Men! Jag startar spelet helt vanligt, allting flyter på, ända tills jag startar spelet. Då laggar det upp listan med spawnpoint, vapen val till exempel, då förväntade jag mig det värsta..LAGG (hackande)

Min dator klarar av kraven med marginal:

MINIMIKONFIGURATION

Windows XP, Windows ME, Windows 2000 eller Windows 98 (Windows NT och 95 stöds inte)

500 MHz Intel Pentium III eller AMD Athlon -processor

128 MB RAM-minne

4x CD-ROM/DVD-ROM-enhet

1.2 GB ledigt hårddiskutrymme för sparade spel (dessutom krävs plats för Windows växlingsfiloch för DirectX 8.1)

32 MB grafikkort med DirectX 8.1-kompatibel drivrutin; kortet måste ha stöd för transformationer och belysning

DirectX 8.1 kompatibelt ljudkort

Tangentbord

Mus

REKOMMENDERAD KONFIGURATION

800 MHz eller snabbare intel Pentium III eller AMD Athlon-processor

256 MB RAM-minne eller mer

16x eller snabbare CD-ROM/DVD-ROM-enhet

1.2 GB ledigt hårddiskutrymme, plus utrymme för sparade spel

64 MB eller större grafikkort med stöd för transformationer och belysning

Enviromental Audio-kompatibelt ljudkort

MITT SYSTEM - Compaq

Windows XP HE

AMD AthlonXP 2600+, ~2.13 GHz

256 RAM-minne

46x + CD-ROM/DVD-ROM-enhet

128 MB nvidia Geforce 4 mx440 (version 61.77, senaste vad jag vet, annars gärna en snabblänk)

Directx 9.0c

Avance AC97 Audio ljudkort (Vet inte hur man kan updatera det, eller om det har hardware accleration, gärna en snabblänk om uppdateringsbart)

Jag vet inte om det som ska stödja hardware acceleration stödjer, inte dator teknisk överhuvud taget

Inte WHQL-signerat grafikkort..

Som sagt.. det laggade även i början och lite ibland inställt på low med resolution 800*640*16 (eller vad det är)

!Och nu till det störande!

Träden är verkligen snyggt gjorde, MEN! jag har stora svarta fyrkanter runt varje träd. Endel försvinner när man kommer närma dem eller så stannar en del..Dem försvinner när man t.ex scope zoomar.

Juste. Kan inte ansluta till internet spel heller, ibland hänger sig datan inne i "multiplayer room" och ibland ansluter den till en server, men då får jag "Cannot connect bla bla bla", ni vet :P

Så, det jag vill ha hjälp med är:

Svarta fyrkanterna runt träden (VÄLDIGT irreterande! och spelar inte banor med träd om det ska vara så fult, och man vill ju gärna kunna spela allt man har betalat för med)

Varför jag inte kan spela på Internet

Och gärna hjälp om hur man ska uppdatera saker om dem inte redan är.

Tack i förväg

Mvh Robin

Börja med att göra en diskrensning och även register rensning.

Kör sen en defrag.

Kör -> skriv i dxdiag .Kolla så att det inte finns några fel.Testa direct3d mm.

Allt skall rulla på utan störningar.

Kan vara något program som ligger och stör spelet.

Kör -> msconfig - > autostart .Bocka av alla program som inte skall startas när datorn startas up.Kan vara tex word,NeroCheck,nwis,quicktime mfl.

Prova med att stänga av brandvägg eller virusprogram när du skall spela.

Kolla även Virtuelt minne -> sköts bäst av windows

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;815069

Mvh Max12

[inlägget ändrat 2004-10-03 17:47:15 av Max12]

Har du uppdaterat spelet, vilket du måste om du ska spela på internet.

http://support.sverige.ea.com

Klicka på Downloads och sedan uppe till höger i rulllisten väljer du patchar och skriver Battlefield i rutan. 1.6.19 är den senaste och för att installera så är det bara att dubbelklicka på filen när du tagit hem den om du då inte redan har gjort detta.

Laggar det så kolla inställningar för ljud i spelet och sänk dessa du får testa dig fram där.

Samtliga drivrutiner uppdaterad, ljudkortet hittar du på moderkort-tillverkarens hemsida så om du vet vad du har för moderkort så..och då även passa på att ta övrigt som finns till moderkortet om det då finns men det brukar det göra som till exempel för AGP och lite annat.

* The Future Is Here! *

Tack så mycket båda två :)

Det funkar nu och sänkte ljudet till 22 MHz eller nått sånt. Det kör bra men som sagt på lägsta grafiken

Men ett lite konstigt problem ligger kvar i multiplayer..ibland så fryser datan sig.

Men tack igen :D

Jag rekommenderar att skaffa mer ramminne då spelet är mer krävande än vad man kan tro.

Jag hade själv 512 i ram men skaffade det dubbla efter ett tag då det ej flöt så bra.

Måste även rekommendera att du laddar hem en Mod som heter Desert Combat där du har lite modernare vapen och fordon och en del andra banor. Tycker du att BF är kul så kommer du att älska detta.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...