Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

installera sata disk


Rabah

Rekommendera Poster

Hej

jag har problem med att få igång min nya sata disk. jag har bara den inkopplad och i bios så hittar den inte disken, fast när man kollar boot sekvensen i bios så kan man välja den där.

om man går vidare med det så vill den installera en raid fast om man går in för att installera en raid så ståre att det är för få diskar eller något sånt. om man skippar allt det där o direkt försöker installera windows så står det att den inte hittar ngn disk

plz help

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

direkt försöker installera windows så står det att den inte hittar ngn disk

Då du installerar ett Windows på SATA disk, ska du trycka F6 direkt i början. Längst ner på skärmen står "Tryck ned F6 om du vill installera en SCSI- eller RAID-drivrutin..." vilket också gäller SATA-disk. Var sedan beredd med drivrutinerna på diskett, som kom med moderkortet eller kontrollerkortet. Du har bara några sekunder på dig, så missar du är det bara att börja om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en sanning med modifikation.

 

Det gäller om SATA inte är integrerat på moderkortet eller om man vill köra det i RAID.

 

Dock kan det vara så att man måste ändra lite i BIOS, så att man aktiverar SATA, och ser till så att det är på SATA den vill boota.

-----------------------------------------------------------------

 

Mail: Mij@idgmail.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...