Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diabilder till PC


swmr

Rekommendera Poster

Är det någon som kan svara på i vilka nr av Pcfa som man beskriver hur man överför diabilder, foton mm till PC? Har en hel del Pcfa men hittar inte artiklarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Oxelösund !Brukar vara där och fiska någon ggr om året.

Har en del släktingar som jobbar i hamnen .

Sundberg kanske du känner ?

 

Har inte Pcfa ,swmr.

Finns en del skanner som skannar diabilder och negativ med medföljande adapter. .Bland annat vår egen hp scanjet 4470c

 

http://www.epinions.com/pr-Scanners_Hewlett_Packard_HP_ScanJet_4470C_Desktop_Flatbed_scanner_C9887A_A2L/display_~full_specs

 

Mvh Max12

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-02 12:55:36 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Har du testat att leta på PC f allas skiva?

Men det är som Max12 skriver, leta efter en skanner som klarar att kopiera från dia. Jag har CanoScan 5000 men det finns många skannrar som klarar det numera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner de flesta i Oxelösund. Det finns 2 bröder Sundberg som jag känner genom bowlingen.

Min fråga gällde vilka Pcfa-nr som behandlar problemet. Jag har läst dom men kan inte hitta dom.

Hoppas på fler tips

Oxelösund

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christer och LOS Sundberg,swmr.

(Kusiner)

 

Du får inhandla en ny skanner .Det tar en $€@$ tid om man har många bilder.På vår skanner kan man bara ta tre dia bilder åt gången och sedan måste man efterbehandla bilderna i Photoshop.

Ett evigt jobb som jag har provat på och det tar tid och inte något som man ger sig på i första taget.

 

Mvh Max12

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-02 18:48:35 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...
diabilder till pc???    HAR C:A 500 DIABILDER SOM JAG VILL flytta till min PC eller till en skiva eller till något som gör att det är lättare att kolla vad som är på bilderna, har scanner HP för kopiering av bilder, men vilken tid det tar!!!!  ett ljusår eller så,  kan man lämna bort det och få det gjort????
någon som vet????   tack på förhand
areuson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

<span style="font-family:arial black, avant garde;font-size:small;">diabilder till pc???    HAR C:A 500 DIABILDER SOM JAG VILL flytta till min PC eller till en skiva eller till något som gör att det är lättare att kolla vad som är på bilderna, har scanner HP för kopiering av bilder, men vilken tid det tar!!!!  ett ljusår eller så,  kan man lämna bort det och få det gjort????<br/>någon som vet????   tack på förhand<br/>areuson</span>

-----------------------------

Hej, jag förmodar att du redan löst problemet. I annat fall kan du Goggla efter tex. "scanna dia"

//Eie :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...