Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Atrac - SonicStage


-Froggy-

Rekommendera Poster

Hej!

För ett år sedan fick jag SonyWalkman CD-spelare som skulle kunna spela upp Atrac CD, ett komprimeringsformat. Det medföljande programmet fungerade knackigt. Den kunde inte bränna en CD utan att det blev "ränder" i den och gick inte att spela upp på CD spelaren. Detta gjorde att jag tog kontakt med SonySupport. Jag hade en lång mailkorrespondens med DanU som ledde till att han skickade en ny version av programmet. Noteras att det enda jag hade bhövt göra var att sänka bränningshastigheten, så hade jag sluppit allt detta.

Med det nya programmet gick det överhuvud taget inte att bränna CDs. När jag stoppade in en brännbar CD visades en liten ikon som sa att en skiva hade stoppats i. När man sedan klickade för att bränna stod det "no CD in drive". Mer korrespondens med DanU. Han rekomenderade mig till slut att installera om Windows! Han vägrade hårdnackat att erkänna att det kanske skulle vara något problem med hans eget program...

Vid det laget gav jag upp ända tills nu då jag gjorde ett nyt försök. En sökning visade att en ny version hade släppts gratis. Jag laddade ner denna. Men inet fungerade det nu heller. Åter igen ville inte den erkänna att en brännbar CD skiva låg i brännaren. Jag vet inte riktig vad jag ska göra... Jag har:

* Testat med en annan CD brännare

* Bränt CD skivor med vanlig msuik i andra program

* Ändrat de flesta inställningarna

* Kopierat ner en vanlig CD till datorn via SonicStage

 

En sökning på Internet visar att jag inte är den enda som har problem. En genomgående uppfattning verkar vara "Sony kan inte göra program och vägrar att erkänna att Atrac3 var lite av en flopp". Jag börjar bli börjd att hålla med...

 

Nå, vad ska jag göra? Jag börjar bli lätt desperat...

 

Froggy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

kan tyvärr inte hjälpa...kan däremot bara instämma i din kritik...har en mini-disc och i programmet som medföljer så är det bara problem (nästan) nu funkar det någonlunda men långt ifrån smidigt.

Sony har bra produkter men förstår inte varför dom ska krångla till det med atrac å grejer...så tyvärr...vet hur det är är den enda trösten jag kan ge.

Hoppas det fixar sej iaf!!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...