Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Comhem och ZoneAlarm Pro


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hejsan!

 

Har sökt på olika trådar men jag hittar inget om detta.

 

Jag har nyligen fått 1mbit med comhem och när jag laddar ner ifrån bla dc så kommer jag aldrig upp i någon bra hastighet fast den jag laddar ifrån har en bra anslutning o många slots lediga. Även aftonbladet och andra sidor med en del bilder går ganska segt...

 

Var i kontakt med comhem support o fick till svar att man kunde dra ur kabeln ur antennjacket, wow vilket tips!!

 

Det jag misstänker är att min brandvägg(ZoneAlarm Pro) förstör det hela.

 

Någon som har varit med om ngt liknande?

 

Ska man dumpa Za o köra med ngt annat program eller skall man köpa en router?

 

Uppskattar alla tips som kan fås!

 

Junior

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket ram minne har du? Hur snabb är din proccessor? Det händer att det går segt hos mig också att ladda ner t.ex aftonbladet.se och jag har en isp som ger max 1,5Mb/s och P3 800 Mhz med 384Mb ram

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Celeron har endast 128kB cache-minne och det kan vara en orsak till att det går llite trögt. Cache-minnet har betydelse för hur snabbt proccessorn kan hantera data.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började tanka hem filen och hastigheten var ca 184 KByte/s, allstå lite drygt 1,4Mbit/s, på ett ungefär som det skall vara. På den andra länken så visade den 1,447mb/s, får du något annat så är det fel. Angående TPtest så behöver inte proccessorn ta vara och bearbeta data speciellt.

Om du får ett värde som ligger mycket mindre än 100kbyte/s när du laddar hem filen så har du något fel. Tänk få att nerladdningshastigheten brukar anges i kilobyte och inte megabit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tackar för alla svar!!

 

Skönt att man kan få hjälp om man behöver...

 

Får nog ta tjuren i hornen o ominst hela burken, känner på mig att det är det som är felet.

 

Tackar!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det där med hastihet på dc kan variera stort oavsett uppkoppling.Jag laddar tex ca 1.3 M/s från en kompis samtidigt som han ligger på 0.2-0.3 från mig. båda har vi 10 M lina på samma stadsnät.

 

Ps. Vi har båda ZoneAlarm oxå.

 

"Klokast är den som vet vad han inte vet"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...