Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort ikon från kontrollpanelen?


n0ir

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har hållit på att installera ett trådlöst nätverkskort till min laptop. Företaget som jag köpt nätverkskortet har i dokumentationen angett att man ska installera ett medföljande litet utility-program. Detta program verkar dock vara helt meningslöst och jag avinstallerade det utan problem. Allt fungerar jättebra, men ikonen ligger fortfarande kvar i kontrollpanelen!

 

Ingenting syns i Lägg till/ta bort program och så vitt jag kan se så finns det inte heller någon programmapp under c:/program.

 

Hur får jag bort den fula ikonen från kontrollpanelen?

 

| AMD Athlon Palomino XP 2100+ @ 1733,5 MHz - KT3 Ultra2 MS-6380E - 512 MBytes DDR-SDRAM PC2100 (133 MHz) - NVIDIA GeForce MX 400 64 Mb - 15" TFT AOC LM500 - 472 GB HDD Ultra-ATA/100 - CD-RW - DVDRAM - Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 SP 2 |

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer när du dubbelklickar på ikonen? Jag behövde inte heller installera något program till mitt trådlösa kort men operativsystemet kände igen kortet och skapade en programikon i kontrollpanelen. Om jag dubbelklickar på den ikonen så kan jag se statusen på den trådlösa förbindelsen, kryptering osv.

 

 

[inlägget ändrat 2004-09-30 17:46:05 av supporter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...