Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fjärrskrivbords problem


aight

Rekommendera Poster

Jag vet inte hur detta funkar men vill ha det..

Det är så att den vill ha ett ip nummer så den hittar den andra datorn, men för att få nätet att funka på den andra datorn som jag vill kunna kontrolera så måste jag klicka i ERHÅLL EN IP_ADRESS AUTOMATISK. För annars funkar inte nätet..

 

Hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Antingen måste du kolla IP adressen varje gång du startar upp datorn. Om du har XP går du in på START>Kör ...och skriver: CMD ...och klickar OK ...i rutan som kommer upp skriver du: ipconfig ...ock trycker enter.

 

Eller så kan du använda ett program som gör om din IP automatiskt till ett namn istället ex: test.no-ip.com

 

Här finns det en gratis sådan tjänst och ett program du kan ladda hem efter du gjort ett gratis konto: http://www.no-ip.com/

 

 

 

 

[bLÅ]

//Micke

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

[inlägget ändrat 2004-09-30 15:41:00 av Micke @ Microsoft]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...