Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med fildelning


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Jag har 3 datorer, den ena kör XP Pro den andra XP Home och den tredje XP Home. När jag trycker på en dator(XP Pro) i nätverket så står det: Användaren har inte beviljats begärd inloggningstyp. Detta står det på XP Home 1 datorn när man försöker gå in på XP Pro datorn. Alla tre datorerna kör Zone Alarm 5. XP Home 1 och XP Pro kör SP 2. XP home 2 går att komma åt men den kan själv inte komma åt ngn dator.

Jag har: Urinstallerat SP 2 och Zonealarm på XP Pro datorn, medelandet byttes mot : Årkomst nekad, men man kunde skriva \\namn\resurs och kom åt resursen.

Jag har: kollat namn, arbetsgrup och gästkonton. Jag hat bytt lokal säkerhetsprincip till setupsecurity. Jag har kört ping från alla datorerna och alla för kontakt med alla.

 

Tacksam för svar.... blir galen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Celeron Overclock1

Nu har jag inte zone alarm själv, men om du inaktiverar brandväggen, på alla datorerna, borde du få veta om det är brandväggen som är felinställd eller inte.

Hade själv en del stök med Sygate firewall...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Inaktiverar Zonealarm. Precis samma. Om jag på XP pro datorn aktiverar sp 2 brandväggen funkar det att gå in på \\dator\resurs men inte på \\dator....

tack ändå

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...