Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

för lite konventionellt minne


vihagen

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag försöker komma åt config.sys jag fick tips om att jag skulle ta start-kör och skriva sysedit, men när jag gör det kommer det upp en skylt med texten £dubbelfnutt£det gick inte att hitta sysedit£dubbelfnutt£ Kan någon tala om vad det är för fel och hur jag ska göra.

Liz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du kör med Windows ME och där finns inte Sysedit utan du får öppna dom i Anteckningar (Notepad) istället eller från MS-DOS Prompten.

Det är bara att öppna Anteckningar och gå på Arkiv - Öppna och välja C:\ längst upp vid Leta i: och längst ner vid Filformat ändra till Alla filer och där markera filen och sedan klicka på Öppna.

 

Eller att du startar MS-DOS prompten från start-menyn och sedan skriver edit och där Arkiv - öppna

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, nu ska jag se om jag klarar av det.

En annan fråga, varför står det £dubbelfnutt£ där jag gjort ett situationstecken?

Liz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott
En annan fråga, varför står det £dubbelfnutt£ där jag gjort ett situationstecken?

 

Hej vilhagen

 

Det är någon slags bugg här i forumet, så det har inget med att göra med hur du skriver.

Ibland så blir det så, ibland inte. Har aldrig fattat varför.

Brukar själv använda tecknet * (stjärna) istället.

 

ha de

Amos

 

Ps. Jag testar här med cituationstecken också, så får vi se om det går denna gången.

Ja, här "var det cituationstecken", får se då.

 

TILLÄGG

 

Det fungerade tydligen denna gången

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

[inlägget ändrat 2004-09-25 14:33:28 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...