Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

favoriter


fjädern

Rekommendera Poster

Jag har under en tid sparat ganska många nyttiga webbsidor under Favoriter....Vore ju bra att ha om datorn havererar..Hur sparar jag dom på diskett eller Cd-rom och hur lägger jag in dom vid ett senare tillfälle så att dom åter fungerar som genvägar?

Mvh Fjädern

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej fjädern.

Du kopierar över dem till en diskett och sedan kopierar du tillbaka i nya OS. Jag har gjort det själv nyligen men jag hade ett minne till usb så jag behövde inte använda disketten.Du kan göra samma sak med ex. adressboken m.m.Om du har mer än 1.44 Mbit får du använda CD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tillägg till svaret, favoriterna hittar du (utgår från att du kör XP) här:

 

c:\\documents and settings\användarnamn\favoriter

 

I w95 o 98 så tror jag de ligger under c:\\windows\favoriter

 

Vissa länkar går - av någon outgrundlig anledning - inte att kopiera har jag dock märkt.

 

En diskett rymmer 1.44 megaBYTE. Det gäller att ha ordning på uttrycken :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

[CITAT]Stellan Upp skrev

Vissa länkar går - av någon outgrundlig anledning - inte att kopiera har jag dock märkt.[/CITAT]

 

Hej Stellan Upp

 

Det kan bero att filerna har för långa namn tror jag (över 256 tecken tror jag det är). Jag brukar döpa om dessa filer till ett kort och informativt namn istället. Sedan så går det att kopiera dom.

Dom fungerar också efter det.

 

ha de

Amos

 

 

[CITAT]När pengar talar är sanningen stum

Ryskt ordspråk[/CITAT]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag upplevde detsamma, d v s att vissa filer inte gick att kopiera, så att dom blev läsbara från "alla vanliga CD-ROMläsare". Däremot funkade det om jag inte avslutade bränningen. Sen kunde jag köra dom från brännaren tillbaks till favoriter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...