Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

svara snabbt!! problem med win xp pro!!! sitter i


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej! Igår när jag skulle starta min dator så kom den inte in i windows... den laddade ibörjan bios mm...men ej windows filerna...så det visades bara en svart ruta med ett vitt blinkande sträck längst upp... Jag har win xp pro...jag tror att jag behöver en startdiskett (har ingen) någon som kan hjälpa mig???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

man kan starta windows xp eller windows xp installations program genom att ha i xp skivan när man startar datorn. Det ska komma upp en meny när du startat med xp skivan, där du kan välja olika alternativ som kanske kan hjälpa, borde finnas systemåterställning och starta med senaste fungerande konfuguration.(jag minns inte vad det fanns för alternativ så du får fråga ifall du behöve veta mera)

[inlägget ändrat 2004-09-24 10:35:47 av frågaren & vetaren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hmm, provade det igår...installationsprog öppnar...jag vill komma in utan att formatera och installera om..vill inte ta bort allt innehåll på datorn har ej backup...finns det ej någon startdiskett....

så man kan komma in och göra en system återställning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under uppstart tryck på F8-tangenten. Där får du upp alternativ att starta bl.a i felsäkert läge m.m. men även den senast fungerande konfigurationen. Testa det och se om du får liv i "det gamla skrället".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...