Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mest prisvärda datorpaketet?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej. har ca 4500:- kr att köpa dator för. vilket datorpaket är det mest prisvärda eller bästa jag kan få för pengarna? tänkte faktiskt köpa datorn idag eller beställa. Skriv gärna länk till sida eller direkt affär. Jag bor i Stockholm.

Tacksam för svar =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hejsan

Du ställer en omöjlig fråga. Vad ska du köpa? En komplett dator med skärm, mus, tangentbord, högtalare o s v. Ska du ha operativsystem eller ej. Vad ska du använda datorn till? Fundera igenom det och ring sen till några olika ställen och fråga vad du kan få för pengarna. Du kan ju börja med att hämta PC för Allas Datortoppen från deras startsida för att se vilka butiker dom rekommenderar (om du inte har tidningen). Personligen har jag mycket bra erfarenhet av ett företag som heter Butik It (www.butik.it). Dom finns strax norr om Upplands väsby och kan nog plocka ihop en dator åt dig på några dagar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag ska en burk och mus tngntbord. Ska använda den till att surfa på internet kolla på film lyssna på musik. kunna spela nya datorspel och lite sådana saker.

 

AMD Athlon XP 2600+ Quantispeed

Moderboard AMD K7 Socket A Via/SiS support DDR

512MB DDR PC266/333 original Samsung/Hynix/Micron

120GB IBM /WD /Seagate 7200rpm 8ms

Grafik GeForce FX 128Mb /TV out

CDRW 52x24x52x, SONY el. LG/Samsung

2 eller 6 channels ljudkort

Stereo högtalare 180W 220v

10/100 nätverkskort

Prince PS2 mus m . hjul

Tangentbord för Windows PS2

Midi tower 450w 2st USB2.0 panel

*Paketet inehåller INGEN monitor*

 

Jag kan väldigt lite om datorer. Denna dator har jag hittat hos dataprince. Det är väl en hyfsat dator till ett hyfsat pris? dom tar inte för mycket för den`?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Kostar? Vilket FX kort är det? Ingen 5serie hoppas jag...... Sök upp moderkortet på google o kolla vad den kan o inte kan...Vilket nätagge är det? Finns skräp med hög watt....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...