Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kalender problem i outlook98, visar inte bokade mö


mitmit

Rekommendera Poster

Hej,

 

som min långa överskrift visar så har vi problem med att några av våra klienter som kör outlook98 mot vår exchange 5.5 inte får sina dagar där möten är bokade svartmarkerade. Inte heller kan just någon av dessa se vissa av våra konferansrum.

 

Vet inte om ni av dessa korta förklaringar kan ha någon liten idé

 

Tacksam om så vore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du undrar om jag uppgraderat från outlook 97, att det var det det betyde. Nej det har vi inte, det är en "nyinstallation" även om den är gjord för något eller några år sedan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, det menade jag! Har själv sett fenomenet då vi hade 97 och sedan la på 98:an. Men efter att ha stängt ner och öppnat OL igen så såg allt bra ut.

Menar du att ni haft problemet hela tiden? Eller är det ngot som dykt upp nyligen?

Nu har jag inte någon 98:a tillgänglig här, men jag har för mig att det även där, likväl som i 2000, finns en feature med Update Free/Busy Information. Kolla in inställningarna där och ändra. Låt den inställningen vara och ändra sedan efter ett tag till baka till de inställningar som du vill ha. Det kan hända att man får sparka igång uppdateringen, har jag märkt. Irriterande... Ser det likadant ut om du kör i Offline Mode?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är något som har dykt upp nu den senaste månaden och det har funkat i flera år. Mycket märkligt. Ska kolla inställnignarna. Tack för ideerna. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...