Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

internet slutat fungera efter sp2


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej jo det är så här att jag installerade om windows xp pro, på min fars dator. efter installationen gick allt bra. då bestämde jag mig för att installera windows service pack 2 på den.

det var efter det som problemem började. när jag trycker på internet så söker den men hittar inget. jag har skrivit in ip m.m. det går inte att uppdatera windows, norton eller gå ut på internet. vi har ju en nätverke med två datorer och nätverket fungerar fortfarande. jag gick också in på nätverksanslutning och aktivitet där stod det att datorn tog emot och skickade. så den verkar ha anslutning har kört norton och adaware eftersom jag trodde att de berodde på det men inget av de hittade något...

hoppas någon vet vad mitt problem är, och kan hjälpa mig.

 

MVH peter

poäng delas självklart ut!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Den inbyggda brandväggen sätts på automatiskt. Jag vet inte om den kan vara problemet.

--------------------------------------

Jag kan hjälpa vid nästan alla fel. =)=)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

nej tyvärr,hade provat det också. när jag skriver till exepel www.pcsupport.idg.se så står det att hemsidan kan inte hittas eller något liknande. det kommer alltså upp en ny liten rutan på internet explorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

nej jag har ingen inloggnings ruta. utan jag är alltdi uppkoplad. + att ibland så kommer aftonbladet rutan upp. det visar bara inga bilder. så jag har ju internet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...