Just nu i M3-nätverket
Jump to content

startCd-rom?

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

hej. jag skulle vilja installera W98 på en bärbar dator som bara har Cd-rom enhet. Jag har alltså inte tillgång till någon diskenhet så jag har bokstavlig talat ingenstans att stoppa startdisketten (behöver inga alternativ heller).

Så följdaktligen kan jag inte köra igång själva installationsprogrammet. Har dock sett hur man kan bränna bla XP-skivan så att service pack 1 finns med på samma skiva som operativsystemet. Går något liknande att göra med W98, alltså så att startdisketten ligger på samma (eller en annan för den delen) Cd-skiva?`

tack på förhand.

Hellre vänner än platåskor.

Det går inte att integrera (streamlina) några uppdateringar i Windows 98 installation.

Skivan är en boot-cd vilket gör att du kan den autostartar likt ett operativsystem om du har den i datorn när den startar och BIOS är rätt inställt. Om skivan inte auto-startar så får du kolla i BIOS efter "boot-order" eller något liknande. Sätt cd-läsaren till första, eller i alla fall före hårddisken.

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...