Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mapp problem & webcam


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej på er allesammans!

 

Sedan 2 dagar tillbaka då jag defragmenterade min dator så har mapparna "Den här datorn" & " "kontrollpanelen" uppfört sig konstigt. I Den här datorn så vill jag att mina hårddiskar, dokument m,m ska vara grupperade, men när jag har inställt så att det ska vara grupperat så väljer den tillbaka till ogrupperat läge efter att jag t ex gått ur mappen eller startat om datorn.

I Kontrollpanelen så blir det automatiskt grupperat, vilket jag inte vill och väljer då o grupperat. Men det blir samma som med Den här datorn, inställningarna gäller inte efter att jag gjort nåt annat... Jag märkte först o främst att inte min webkamera kunde förhandsgranskas, jag vet inte om det beror på att jag defragmenterade men skulle vara ohygligt tacksam och glad om nån kunde hjälpa mig!

 

MVH Carl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i Vektyg - Mappalternativ - Visning att "Kom ihåg inställningar för visning för varje mapp" är förbockad.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa hem TweakUI & installera detta. Sedan du startat detta pgm så öppnar du Explorer & sedan Customizations & där finns en inställning för hur många mappar XP "ska komma ihåg" inställningarna för. Själv har jag ställt denna siffra på 5000. Default är 400!

Gådd lökk...

Man ska va som man é,

då man inte vart som man skulle...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...